Treść
Nawra – turystyka z zagadkami
Nawra ma szansę przyciągnąć turystów - odkrywców dla których przygotowywana jest specjalna oferta. Mieszkańcy, przyjaciele Nawry i pasjonaci historii postanowili wypromować to wspaniałe miejsce poprzez zaangażowanie się w stworzenie tzw. questu, czyli gry terenowej prezentującej tutejsze lokalne dziedzictwo kulturowe, historyczne i przyrodnicze. Z inicjatywy Fundacji „Ziemia Gotyku” spotkali się na warsztatach questingu w świetlicy wiejskiej w Nawrze, by pod okiem trenera odkryć na nowo historię wsi. Jako temat przewodni wybrano dzieje rodzin Kruszyńskich i Sczanieckich, właścicieli majątku w Nawrze, którzy pozostawili tu wiele śladów po których kroczyć będą według wskazówek questu odkrywcy wyprawy. Questing to także zabawa, łącząca elementy harcerskich podchodów i gier terenowych, której zwieńczeniem jest odnalezienie skarbu. Aby opracować trasę wyprawy i ją opisać w formie wierszowanych, rymowanych wskazówek i zagadek, grupa uczestników wspomnianych warsztatów ruszyła w teren, aby wyznaczyć trasę zwiedzenia Nawry. Tak przygotowana oferta turystyczna Nawry zostanie wkrótce udostępniona mieszkańcom i szerszemu gronu turystów w formie specjalnie opracowanej ulotki i wytyczonej w niej trasy.
Gotowy produkt w formie ulotki questowej dostępny będzie również na stronach internetowych Fundacji „Ziemia Gotyku” (www.ziemiagotyku.com), projektu Szlaku Tradycji i Smaku (www.szlaktradycji.pl) i na stronie Gminy Chełmża www.gminachelmza.pl.
K.Orłowska, Foto: zbiory Fundacji ZG


