• Gmina Chełmża

Nawigacja

Treść

***

Obchody Dnia Chłopca wprowadziły uroczysty nastrój w grupie 3,4 – latków. Dziewczynki wręczyły chłopcom eleganckie papierowe krawaty oraz zaśpiewały tradycyjne Sto lat! Wszystkie dzieci otrzymały również drobne upominki i słodycze. Raz jeszcze małym i dużym chłopcom życzymy wszystkiego kolorowego!

• -

Pierwszy Dzień Jesieni dzieci 3,4 – letnie rozpoczęły Jesiennym Pochodem Kolorowych Liści. Przeszliśmy ulicami Chełmży w rytmie „Deszczowej orkiestry”, szukając znaków, które zostawiła Pani Jesień. Inspirując się jesiennymi barwami, dzieci za pomocą stempli paluszkowych, wykonały prace plastyczne pt. „Drzewo malowane jesienią”.

LIPIEC – WAKACJE 2017 W GRUPIE DZIECI 5,6-LETNICH

***

Pizza zamówiona wprost do przedszkola? Dlaczego nie! Koniecznie z samodzielnie dokonanym przez dzieci doborem składników

• -

Takie oto nagrody zdobyły dzieci 5,6-letnie w ramach konkursu Galeria MONUMI. Są wśród nich: kolorowanki podłogowe XXL, MEGA arkusze edukacyjne, kolorowanki-składanki, domki, rakiety… To początek naszej wielkiej, kolorowej przygody!

***

W pierwszym tygodniu lipca dzieci 5,6-letnie brały udział w plenerowych zajęciach plastycznych na Rynku naszego miasta, prowadzonych przez p. M. Myszkowską. Utrwaliliśmy nazwy barw podstawowych i pochodnych, byliśmy „z wizytą” na Kubie… Ciekawość form i technik plastycznych sprawiła, że pod zielonym namiotem (pomimo różnej pogody) bywaliśmy niemal codziennie! Poniżej fotorelacja z warsztatów:

• -

Grupowe zakupy w supermarkecie i ich późniejsza degustacja w przedszkolnej sali… Lepszej opcji na wakacyjne popołudnie w przedszkolu nie można sobie wymarzyć

***

Zaproszenie na promocję książeczki dla dzieci „Wierszyki o zwierzętach” dzieci 5,6-letnie wręczyły Panu Wicewójtowi. Doniczkowy kwiatek z życzeniami udanego wakacyjnego wypoczynku dla wszystkich pracowników Urzędu Gminy Chełmża powędrował natomiast na ręce p. M. Małek z podziękowaniem za całoroczne pośrednictwo w organizacji spotkań dzieci z Panem Wójtem.

• -

„Lody dla ochłody!” – tym razem konsumowane przez dzieci w przedszkolnym ogródku.

***

Podsumowanie konkursu plastycznego „Chełmża ze starej fotografii” zorganizowanego z okazji tegorocznych Dni Chełmży odbyło się w Bibliotece Miejskiej. Spośród złożonych prac dzieci 5,6-letnich komisja konkursowa wyłoniła dwóch laureatów. Zostali nimi: Milenka Pawlak oraz Jaś Zając. Gratulujemy!

• -

Tematyka wakacyjnych gazetek grupy dzieci 5,6-letnich: utrwalaliśmy nazwy i kształty figur geometrycznych, tworzyliśmy żaglówki techniką orgiami, a także kolorowe rybki z szarego papieru…

***

„Ruch to zdrowie!” – pamiętaliśmy o tym w trakcie zajęć gimnastycznych na Sali OSiT. Zdecydowanie najwięcej zaangażowania wśród dzieci wywołały konkurencje drużynowe w starciu: ZIELONI kontra ŻÓŁCI – koniecznie fair-play. Ach, cóż to były za wspaniałe emocje!

• -

Deser lodowy na zakończenie wakacji w przedszkolu? Tylko w sąsiedniej restauracji Imperium! Z serdecznością dziękujemy p. D. Brodzkiej za ufundowanie dzieciom przepysznych lodów!

***

Promocja książeczki dla dzieci „Wierszyki o zwierzętach” autorstwa p. D. Łubkowskiego z ilustracjami w wykonaniu Krystyny Kwiatkowskiej miała miejsce w siedzibie PiMBP w Chełmży. Wzmianki o tym wydarzeniu doszukaliśmy się także w lokalnej prasie – zapraszamy do lektury!

• -

W ramach współpracy plastycznej z Musee d’Orsay w Paryżu w korespondencji zwrotnej dzieci 6-letnie otrzymały pamiątkowe książeczki – prospekty, a wszystkie – widokówkę z autoportretem twórcy impresjonizmu: Vincenta van Gogh’a.

***

Na dni niepogodne, których wyjątkowo mnóstwo tegoż lata, gdzie „deszcz leje od rana do samego południa... Świat jest szary, ponury niczym zaczarowana studnia, a ulicami chodzą same parasole” zachęcamy do zaglądnięcia na stronę www.zakamarki.pl – może zgłębimy tajniki przygód bohaterów tamtejszych bajek dla dzieci – chociażby „Innej podróży” Mrówkojada i Orzesznicy?

• -

Dzieci 5,6-letnie wraz z opiekunkami wystosowały list (czerwiec 2017) z załączonymi pracami plastycznymi autorstwa dzieci do Pani Premier Rzeczypospolitej Polskiej – Beaty Szydło. Pisaliśmy w owej korespondencji o urokach naszej „małej ojczyzny” jaką jest Chełmża i jej okolice, o naszych wakacyjnych, beztroskich wędrówkach turystyczno-krajoznawczych, podczas których, powiemy słowami wieszcza A. Mickiewicza, będziemy na nowo odkrywać uroki „pagórków leśnych, łąk zielonych, pól malowanych zbożem rozmaitym, pozłacanych pszenicą, posrebrzanych żytem…”.

Z niecierpliwością oczekujemy na korespondencję zwrotną, w której poprosiliśmy P. Premier o przesłanie wizerunku godła, który spodziewamy się otrzymać.

Dziękujemy Dzieciom, szanownym Państwu Rodzicom za całoroczną współpracę. Życzymy udanych wakacji!