Treść
Jakie dokumenty są wymagane?
Osoba ubiegająca się o rentę składa wniosek rentowy do swojego pracodawcy. Musi także udokumentować czas pracy - dokumentami potwierdzającymi są: -oryginały świadectw pracy,
-wpisy do książeczki zdrowia,
-stempel zakładu pracy w dowodzie osobistym,
-legitymacje związkowe,
-adresowane do nas pisma od pracodawcy, których treść potwierdza fakt zatrudnienia itp.
Gdy niemożliwe jest przedłożenie takich dokumentów, można to udowodnić przy pomocy świadków (odnosi się to tylko do okresu pracy sprzed 14 listopada 1991 r.).
Jeżeli zmienialiśmy miejsca zatrudnienia, nasz były pracodawca, do którego się o to zwrócimy, ma obowiązek wystawienia nam świadectwa pracy. Często jednak zdarza się, że pracodawca zaprzestał działalności. W takim wypadku świadectwo powinien wystawić jego prawny następca. Gdy i takiego nie ma, trzeba zwrócić się do odpowiedniego archiwum. Trzeba się liczyć z tym, że może nie uda się nam skompletować dokumenty.